QUI SOM...

L'ESCOLA DE MÚSICA DE L'ATENEU amb seu social a l'edifici de lAteneu de Sant Just Desvern, inicià les seves activitats musicals i pedagògiques fa més de 40 anys, durant els quals l’objectiu ha estat sempre dur a terme un ensenyament musical seriós i actiu, que permet als alumnes, des dels més petits als més grans, assolir bons coneixements musicals. A l’escola ensenyem a estimar i valorar la música estimulant el treball individual d'aprenentatge amb l'instrument propi i potenciant l’activitat en grup, amb conjunts instrumentals, orquestres, concerts, audicions i visites culturals. Organitzem també el Concurs de Composició musical per a potenciar la creativitat i aprenentatge de les habilitats pròpies de cada alumne ajudant-los a descobrir-se a sí mateixos en la creativitat i el desenvolupament técnic de les habilitats musicals apreses. Amb un sistema que combina les classes d’instrument i l’estudi del llenguatge musical, els alumnes aprenen el necessari per a poder tocar un instrument i adquirir una base teòrica que els permeti ser músics autònoms capaços de llegir partitures i desenvolpar-se i els pot donar pas, si ho desitgen, a continuar amb uns estudis més professionals. L’escola també ofereix un ensenyament no reglat i lliure, fora de l’edat elemental, a qui desitja aprendre música, tocar un instrument, sempre adaptat a les seves inquietuds musicals. No hi ha límit d'edat. Pels que han decidit continuar, tenim ja bastants alumnes que han fet estudis a conservatoris professionals superant les diferents proves d'accés.

L'ESCOLA DE MÚSICA DE L'ORFEÓ ENRIC MORERA segueix els estudis musicals d'acord amb la LOGSE però adaptant-se a les necessitats de cada grup-nivell, etc. Tenim materies i temaris adaptats a les necessitats de cada alumne, ja sigui per a aprendre de cara a un futur professional, o per a gaudir de la música com una afició més.

L'activitat de l'escola es fomenta en una concepció humana de l'educació que comporta:

* Grups reduïts d'alumnes

* Classes d'instrument individuals

*Música de cambra (música en grup)

*Un seguiment permanent del progrés dels alumnes a través d'informes quadrimestrals

* Audicions trimestrals i finals.

L'ESCOLA DE MÚSICA DE L'ORFEÓ ENRIC MORERA posa a disposició dels seus alumnes:

* Assessorament sobre instruments
* Audicions comentades
* Informació sobre concerts

A l'escola de música disposem de:

Sala d'espera pels alumnes
Sala d'espera general
Bar, cafeteria, restaurant

El nostre sistema educatiu està pensat per a oferir un ensenyament musical seriós i, al mateix temps, lúdic i interessant que permeti gaudir de l'aprenentatge, tenint en compte la vessant humana i artística que suposa l'estudi de la música en tots els nivells, tant en els més petits de quatre, cinc o sis anys, com en els més grans.