XXIV CONCURS DE COMPOSICIO MUSICAL 2017

L'escola de música ve organitzant des de fa vint-i-quatre anys un concurs de composició musical amb la intenció de potenciar la creativitat i la sensibilitat dels alumnes com a complement pedagògic de l'ensenyament musical.

Les obres es distribueixen en diferents categories segons els nivells i són valorades pel tribunal format per tots els mestres de l'escola. La llista de guanyadors d'aquesta nova edició es donarà a conèixer el dia 10 de maig de 2017 en un acte públic a la sala del Cinquantenari de l'Ateneu on es lliuraran els premis i en el que el professor de cada alumne guanyador estrenarà  la seva composició. També es lliuraran a cada alumne guanyador un disc compacte enregistrat pels professors amb les obres guanyadores del concurs.

El concurs està pensat per a estimular entre altres aspectes la creativitat dels alumnes, les obres les han de composar ells matèixos d'acord amb el seu nivell, no es pot ajudar a posar notes, acords si no els han estudiat, etc. Sols es pot ajudar a escriure-la en un full, endevinar el ritme, compàs, etc. El professor d'instrument també ajudarà  en aquesta tasca. Una prova clara d'això, és que l'alumne ha de ser capaç de tocar la seva pròpia obra musical encara que sigui més o menys, especialment els que toquen instruments que no són el piano.

BASES DEL CONCURS

1) Poden participar-hi tots els alumnes de l'escola de música a partir de primer de llenguatge musical (Grau Elemental i mitjà).

2) Sols es poden escriure composicions musicals per a un instrument dels que s'ensenyen a l'escola.

3) Cada alumne pot presentar només una obra musical d'€™una durada mínima de 15 segons (pel grup 1r de llenguatge musical) i màxima de 5 minuts.

4) Les obres hauran de ser individuals. No es poden escriure obres en grup.

5) Les composicions s'han de presentar passades a net i sense errades musicals ni de notació, compàs,etc. La data límit és als voltants del mes d'abril.

6) ÉS OBLIGATORI posar títol a l'obra. No seran admeses partitures sense títol.

7) Les composicions s'escriuran en un full que donarà l'escola excepte les que estiguin fetes amb ordinador. S'ha de fer constar en la composició, el nom i cognoms complets de l'alumne, els anys, el curs de llenguatge musical i l'instrument pel qual s'ha escrit. Si és una obra per a piano, s'ha d'especificar el professor d'instrument.